Dimecres, 18 De Juliol De 2018

18/04/2018

Conca de Tremp - Montsec, nou Geoparc Mundial de la Unesco

L'organisme internacional ha aprovat el segell oficial al territori format per 19 municipis de la demarcació de Lleida.

La Organització de les Nacions Unides per a l'Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) ha resolt que la Conca de Tremp - Montsec, projecte que inclou el territori de Castell de Mur, passi a formar part de la xarxa de Geoparcs Mundials.

Aquests es caracteritzen per ser territoris delimitats amb una especial riquesa geològica, reconeguda a escala internacional, els quals compten amb un important patrimoni natural, històric i cultural. Són gestionats seguint un concepte integrador de protecció, educació, desenvolupament sostenible, involucrant en tot moment les comunitats locals.

Amb el nomenament de laUNESCO, s'afavorirà la formació de profesisonals i emprenedors locals, reforçant la qualitat i la distribució dels seus productes turístics; generant noves opinions de desenvolupament per la zona, com és el geoturisme i promocionant els productes locals. Aquestes finàmiques facilitaran la generació d'ocupació i el benestar de la població local i alhora es reafirmarà el seu sentiment identitari.

De la mateixa manera, amb el segell de la Unesco el territori podrà aprofitar les eines de comunicació i promoció de la Xarxa Mundial de Geoparcs, la qual cosa l'ajudarà a posicionar-se mundialment. S'augmentarà doncs la visibilitat que té aques territori tant a nivell regional com internacional, ajudant a atraure un turisme responsable i de qualitat. En aquest sentit es creu que seguint una estratègia de desestacionalització es podria arribar a duplicar el nombre de visitants en cinc anys. Es calcula, a més, que per cada euro invertit, el retorn econòmic per al conjunt del territori serà d'entre 10 i 20 euros.