Dijous, 20 De Juliol De 2017

28/06/2017

Inauguració del III Congrés Internacional de Contaminació Lumínica al Montsec

Hotel Terradets, Cellers

Aquest dimarts es va celebrar lacte inaugural del Congrés Internacional de Contaminació Lumínica, que es desenvoluparà; durant els dies 27,28 i 29 de Juny a lHotel de Terradets, Cellers.

El congrés està organitzat per el Parc Astronòmic del Montsec, la Universitat Comenius de Bratislava, lAcadèmia de les Ciències dEslovàquia i el Cépeg de Sherbrook de Quebec al Canada i conta amb la participació de 80 experts de 20 països diferents i la presentació de 56 ponències. I semmarca en la candidatura del Montsec al certificat International Dark Sky Association (IDA)

A lacte inaugural van assistir el Delegat de la Generalitat a Lleida, Sr. Ramón Farré, la delegada de govern de lAlt Pirineu, Sra. Rosa Amorós, el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Sr. Constantí Aranda, el conseller de promoció econòmica del Consell Comarcal de la Noguera, Sr. Carles Gracia i lalcalde de lajuntament de Castell de Mur, Sr. Josep Mª Mullol; dins els parlaments es va reivindicar la qualitat i el caràcter excepcional del nostre cel nocturn, que posa en valor el nostre municipi i consolida el projecte dun model territorial sostenible.